Kapitel 5 - This Week

Tidigare

"Det är lugnt gumman, det är bara roligt att du hittade oss och kontaktade oss. Och det är bra för barnen att ha någon i huset som inte bara vill ha uppmärksamhet och bli känd, med tanke på J..." Hon avbröt sig själv och kollade nervöst ner i marken. Jag rynkade på pannan, jag förstod verkligen ingenting. "Ehm, jag ska gå och tvätta lite, du kan ju packa upp och göra dig hemmastad. Sen kan du komma till oss, eftersom det är fredag så ska vi ha film kväll. Låter det bra?" Log hon osäkert och fortfarande nervöst mot mig. Jag nickade lite smått och hon traskade iväg. Här står jag kvar. I en enorm WIC i ett jätte fint hus med en underbar familj. Jag gick sedan ut till mitt rum, öppnade ena väskan och drog fram min dator som jag genast satte på. Jag satte upp mitt hår i en knut på huvudet och tog upp min mobil från min handväska. Jag stängde av flygplansläget och det ramlade in sms. 5 sms från Alli, 2 från Cody, pappa hade ringt en gång och jag hade massa KIK medelanden från olika av mina vänner. Jag satte mig i sängen med min dator i knät och klickade mig in på Skype. Jag såg direkt att Alli var inloggad så jag ringde snabbt upp henne. Det tog några sekunder innan hennes underbara stämma hördes ifrån högtalarna på min dator. "Demiiiiiiiiiiiiii" Jag skrattade och efter några sekunder såg jag henne äntligen. "Hej Alli" log jag mot henne. 

Hon började hoppa av lycka där hon, liksom jag, satt i en säng. Jag kände hur tårar började växa fram bakom mina ögonlock men jag försökte hålla in dem. "Oh My God, jag saknar dig så himla mycket Demi, redan, hur ska jag klara mig?" sa hon med gråten i halsen. Tårarna jag inte klara hålla inne rann ner för mina kinder. "Jag saknar dig med så massa." Vi satt säker en kvart och bara prata om hur mycket vi saknade varann, hon berättade även att en as snygg kille i skolan, som heter Simon, hade bjudit ut henne och de ska på en date imorgon.

 

Jag var jätte glad för henne. "Men du, nog pratat om mig. Hur har du det? Hur är familjen, huset?" frågade hon nyfiket. Jag skrattade till. "Huset är hur stort och fint som helst, det är finare än vad man någonsin kan drömma om. Utsikten är helt underbar, de har en pool, jag har ett eget rum men en WIC (walk in closet) som mamman i familjen har fyllt med nya kläder, skor, smycken och massa annat. Det är två barn i familjen, jätte söta små änglar. Det är en till men han bor inte här. Sen är mamman och pappan världens snällaste. Jag typ känner mig som en i familjen redan och har varit här typ en dag. Haha, men det är verkligen jätte bra här. Det enda dåliga är att ni inte är här" berättade jag för henne medan hon satt stilla och lyssnade. Efter äänu en stunds pratande såg jag hur en vit liten hund hoppade upp i sängen bredvid Alli. "Hej Buster" log jag mot honom. Han skällde tillbaka till mig och vi började skratta. Buster är Allis hund, en jätte snäll och gosig hund. Alli tog upp honom och låtsades att han pratade med mig "Ja Demi, nu får du allt komma hem igen, jag saknar dig så himla mycket och matte kommer inte kunna vara utan dig." Jag brast ut i gap flabb. "Alli, det var den sämsta imitationen av en hund någonsin!!" Då började hon också skratta. "Alli det är mat nu" hörde jag hennes mamma säga till henne, antagligen stod hon vi dörren eftersom Alli kollade över dataskärmen för att möta sin mammas blick. "Okej, jag kommer" svarade hon och kollade in i kameran igen. Hennes mamma stängde dörren igen och Alli kollade sorgset på mig. "Jag måste gå, men vi får höras varje dag! Ring denna tiden för då passar den både mig och dig." Sa hon nu lite gladare. Jag nickade och vi sa hejdå. Jag stängde sedan ner locket på min Mac Book och tog istället upp min mobil och läste alla meddelanden jag fått, svarade på KIK, kolla instagram och ringde även pappa.

 

Pattie´s perspektiv

Efter att jag gått ut från Demis rum gick jag ner till köket. Jag tog tag i vår hemtelefon och slog numret. Efter ett några sekunder hörde jag min underbara, saknade och älskade lilla Justin svara i andra änden. "Heeej mamma!" Jag log för mig själv. "Hej gubben, hur mår du?" frågade jag honom som vilken mamma som helst skulle göra ifall de inte sett sin son på flera veckor. "Jo jag mår la bra. Det vart mycket grejer med Believe tour denna veckan men nästa vecka har jag ledigt. Är det okej om jag kommer då?" frågade han mig. "Självklart får du det Justin, du behöver inte fråga om lov. Du är alltid välkommen hem." Han småskrattade i andra luren. "Tack mamma, jag kommer med flyget på söndag då, det landar vid 12 så du kan väl hämta mig?" Jag kollade på almanackan vi hade hängande på väggen, inget inbokat denna veckan. "Japp, jag kommer och hämtar dig." "Bra, tack. Men vi ses då, hejdå" sa han och skulle precis lägga på då jag stoppade honom. "Justin vänta. Ehm du vet att vi berättade om att en tjej från Sverige skulle bo hos oss ett år." "Aah?" svarade han osäkert efter en stunds tystnad. "Jo hon är här nu, bara så du vet. Och hon har fått gästrummet som sitt rum. Så vi får lösa det med sovningen på något sett när du kommer hit." Berättade jag för honom. "Jaha, vad trevligt, men vet hon vem jag är?" frågade han försiktigt. "Nej, vi har inte berättat det och hon verkar inte veta om att du är vår son. Men vill du att vi ska berätta att du kommer och vem du är, eller vill du berätta det själv när du kommer hit?" Jag visste inte om han ville att vi skulle berätta det eller om han själv uppskattade att göra det. "Ni kan säga att er son Justin kommer och hälsar på men ni behöver inte säga just vem jag är." Sa han med lycka i rösten. "Vad heter hon och hur gammal är hon föresten?" frågade han sedan. Jag skrattade lätt till innan jag svarade på hans fråga, " Hon heter Demi McCall och är 17 år och halvamerikan." Han svarade med ett enkelt okej sedan sa vi hejdå och lade på. Jag gick till tv rummet där Jaxon och Jazmyn satt och kollade på något barnprogram på Disney Channel. Jeremy var inne på kontoret och arbetade med något. "Så, vad vill ni se på för film sedan när pappa och Demi kommer?" Frågade jag samtidigt som jag försökte få deras blickar bort från tv skärmen. "Hitta Nemo" svarade Jaxon fort. "Jaaaaaaa" skrek Jazmyn. Jag skrattade och plockade fram filmen. "Men då får ni gå och byta om till pyjamas och göra er klara, jag poppar popcorn och när filmen är slut går ni direkt och borstar tänderna och sedan hoppar i sängs" sa jag och kollade allvarligt på dem. De nickade hastigt och vände tillbaka blickarna till tv:n igen. Jag skrattade och gick ut till köket för att poppa popcorn och blanda saft. När jag var klar ställde jag skålen, saften och glas på borden framför Jaxon och Jazmyn och gick till kontoret och sade till Jeremy. Vi satte oss alla i soffan och väntade på Demi. Jag vände mig om och kollade på min familj. "Justin kommer hit och hälsar på söndag och han stannar hela veckan." Jag såg hur Jeremys blick blev lite osäker, eller orolig kanske det var. Jag vet vad han tänker just nu. Men Jazzy och Jaxon däremot hoppade nästan av glädje.

 

Demi´s perspektiv 

Efter att jag packat upp alla mina grejer gick jag till tv rummet där min 'nya' familj satt och kollade på tv. Jaxon sken upp i ett leende när han såg att jag kom och hoppade lite åt sidan så att jag fick plats i soffan. Pattie satte på Hitta Nemo som Jaxon och Jazmyn valt och vi började kolla. Jag fick ett glas saft och tog några popcorn. Hitta Nemo är verkligen bra, det spelar ingen roll vilken ålder man är i, man älskar den lika mycket ändå. Den är sorglig, läskig och jätte rolig och man måste gilla den. När filmen var slut gick jag med Jaxon och Jazmyn som hade bett mig att läsa godnattsaga för dem. Vi gick först in till toan och borstade tänderna och sedan in till Jazmyns rum. Jaxon la sig ner bredvid Jazmyn i hennes säng och jag tog en bok som stod i bokhyllan. När jag läst klart boken hade Jaxon redan somnat. Jag sa godnatt till Jazmyn och bar upp Jaxon i min famn, han grymtade till lite medan jag gick mot hans rum och la ner honom i hans säng och bäddade om honom. Sedan gick jag till tv rummet där Pattie och Jeremy satt och kollade på någon deckare. Jag tackade för dagen och sa att jag gick och la mig. Jag gick till mitt rum för att hämta min necessär som jag tog med mig in till badrummet. Jag tvättade mitt ansikte och borstade tänder samt mitt hår. När jag var klar ställde jag necessären på en hylla och gick mot mitt rum. Jag bytte om till en stor T-shirt och drog för gardinerna för fönstret för att få mitt rum mörkare. Jag la mig ner i sängen som var otroligt mjuk och skön. Där låg jag och tänkte på allt mellan himmel och jord och mina andetag blev tyngre och tyngre och till slut somnade jag.

 


Förlåt för att det inte kom upp igår, men som jag skrev i förra inlägget va det oska. Det oskade även idag så kom inte upp förrän nu. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Men detta är ju ett bra exempel på varför jag inte vill skriva just när det kommer upp. För tänk om jag inte hade nått internet på mobilen heller, då kunde jag ju inte ha skrivit vad anledningen var. Såå :) Men nu är det iaf uppe och jag hoppas verkligen att ni gillar det!! Och snälla kommentera massa!!! Puss på er


Kommentarer
Postat av: Svea

Jättebra verkligen!!!! Längtar sååå tills nästa kapitel!!!!
Kram

Svar: Tack så jätte mycket! :) Blir ju jätte glad att du gillar det jag skriver. Kram
Matilda Albinsson

2013-06-16 @ 20:17:41
Postat av: Samira Bieber :*

MEEEEERRR!!!!!! DUUU SKRIVVER SJUUKT BRA!! DÖhttp://publishme.se/external/login/ÖR! HAHA XD

När lägger du upp nästa del? :DDD <3

Svar: Haha tack så mega massa! Jag vill som sagt inte säga när nästa kommer upp. Du får vänta och se :) Haha kram
Matilda Albinsson

2013-06-17 @ 00:39:51
Postat av: Nelly

Super duper bra, skynda med nästa snälla och kan hon snart få träffa justin? Jag vill att justin ska se henne och bli störtförälskad!

Svar: Tack! :) Haha dom kommer snart träffas :)
Matilda Albinsson

2013-06-17 @ 18:56:03
Postat av: Ellen

Meeeer! Jätte bra!
När kommer nästa?! Snälla svara

Svar: Haha tack! Jag kommer inte säga exakta dagar men typ i helgen eller början på nästa vecka :)
Matilda Albinsson

2013-06-18 @ 09:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0