Kapitel 7 - My Classmates

Tidigare

Jag rykte till av att min telefon ringde och väkte mig ur mina tankar. "Demi" sa jag när jag hade dragit över skärmen för att svara. "Hej Demi, det är Pattie, jag bara undrar vart ni är och hur det går." Jag sökte med blicken efter Jazmyn och Jaxon som fortfarande lekte med varann och svarade Pattie, "vi är i parken och leker, allt är finfint, vi har träffat Stella också." Jag vinkade åt Jaxon som nu kollade hitåt och han vinkade tillbaka. "jaha va kul, men jag tänkte åka och handla lite om en stund vill ni hänga med?" jag funderade en stund, hur länge hade vi vart här? Jag tittade på klockan på min mobil och såg att vi hade vart här i en timma ungefär. "Ja vi kan hänga med, vi börjar gå hemåt nu då" sa jag "va bra, jag väntar på er då, hälsa Stella från mig, hejdå" sa hon och vi la på. "Jazmyn, Jaxon, kom!" ropade jag. Jag vände blicken mot Stella "vi ska gå hem för vi ska åka med Pattie och handla, men det var jätte roligt att träffa dig" 

När vi kom hem igen stod Pattie redan påklädd och väntade på oss. Vi gick därför direkt till bilen och satte oss. Jag satte mig i framsätet efter att jag hjälpt Jaxon med bältet. Pattie hoppade sedan in i sätet bredvid mig. Hon satte i nyckeln och vred om så bilen startade. Hon körde sedan ut från deras infart och ut på vägen, hon körde ganska långsamt och stannade sedan. jag tittade oförstående på henne och hon pekade ut genom mitt fönster. "Där bor Stella och hennes familj" sa hon när jag vänt huvudet mot mitt fönster. De var stort, men inte lika stort som det jag nu bodde i. Det var vitt med svart tegel tak och jag skulle chansa att det var tre våningar. Trädgården var fin med några träd på framsidan. Pattie körde sedan vidare mot affären. Jag tog upp min mobil och gick in på instagram. Jag gillade några bilder som mina vänner lagt upp och bestämde mig sedan för att lägga ut de två bilderna jag tog i parken förut. När jag gjort det gick jag in på kik för att skicka ett meddelande till Alli.

 

Alliiiii, älskling hur är det? Just nu är vi på väg till en affär för vi ska handla mat och lite så. Kolla min instagram. Världens sötaste ungar! Och Stella, din konkurrens till bästis kanske? Hahaha nej då, aldrig skulle jag byta ut dig men hon är verkligen underbar. Haha värsta romanen här ju. Men jag älskar och saknar dig något sjukt!!!!!

 

Jag låste sedan mobilen och började småprata med Pattie. När vi kom fram körde vi in på parkeringen och ställde oss på en tom parkeringsplats. Vi klev sedan ur bilen och gick mot ingången. När vi kom in till stormarknaden, som det tydligen var, tog vi en vagn. Pattie tog upp handlingslistan och läste vad vi skulle handla. Hon pekade mot en hylla med mjölk "Demi kan du gå och hämta två dunkar mjölk? Jazmyn kan hjälpa dig." Jag nickade och gick mot hyllan med Jazmyn hållandes i min hand. Jag tog tag i två dunkar mjölk och gav en till Jazmyn. "Går det bra?" frågade jag henne eftersom det såg ganska tungt ut för henne. Hon nickade och börja gå mot vår vagn igen. Jag började gå efter henne och ställde ner mjölken i vagnen. Sedan gick vi vidare. Det fanns allt möjligt i denna affären. Mat, kläder, hår- och skönhetsprodukter, smycken, leksaker, pyssel, filmer, böcker, tyger, cyklar, grillar och mycket mer.

 

När vi handlat allt vi behövde ställde vi oss i kön till kassan. Den var ganska lång så vi fick stå ett tag och vänta. Vi pratade och skojade med varann och helt plötsligt var vi framme vid kassan. Vi började då lasta upp varorna vi skulle köpa på rullbandet. Jag tog ett par kassar och gick till änden av rullbandet och började packa ner varorna. När Pattie betalat kom hon och hjälpte mig. Jazmyn och Jaxon stod vid utgången och väntade. När vi packat ner allt ställde vi påsarna återigen i vagnen och körde ut ur varuhuset. Vi gick mot bilen och ställde in påsarna i bagaget. Jag hoppade in i framsätet medan Pattie gick och lämnade vagnen. Jag tog upp min mobil och såg att jag hade fått ett meddelande av Alli.

 

Hej andra halva!!! Jag saknar dig sååååååååååå himla mycket!! Barnen var ju hur söta som helst! Och Stella också! Jasså det är på det viset, ska jag också hitta en ny bästis då elle? Haha skämt! Ingen kan ta din plats! Men jag ska ju ut med Simon snart, omg fatta hur nervös jag är och jag vet inte vad jag ska ha på mig. Fast jag tror jag ska ha jeans kortbyxor och ett linne, det tyckte iaf mammi. Meeeeeeeeen du skulle vart här och valt för mig! Jag saknar dig sååå!!

 

Jag log lite ledsamt medan jag läste vad Alli hade skrivit. Det var i sådana här lägen vi alltid hjälpte varann. Och nu bara jag lämnade henne. Var mitt beslut fel? Nej, Alli stöttar mig alltid. Elle? Pattie hoppade in i bilen och började köra hemåt. Det var tyst, inte pinsam tystnad. Den var lugn och go. Jazmyn satt i baksätet och spelade gameboy och Jaxon hade slocknat, Pattie koncentrerade sig på körningen och jag satt och dagdrömde. Jag tänkte på hur det var hemma, hur min familj hade det, hur Alli hade det, och hur hon hade det på sin date. Jag fundeerade också på hur mina andra klasskompisar hade det. Jag kanske borde smsa dem. Jag började tänka på massa minnen jag hade med min underbara klass. Jag var verkligen nöjd med den. Alla var vänner, ingen var utanför och vi hade jätte roigt tillsammans. Man kunde gå till vem som helst ifall man ville prata eller bara vara. Det var underbart. Jag undrar vad alla gjorde nu.

Jonna är i Grekland. Olivia rider nog.. Fredrik och Dennis lanar antagligen som vanligt. Chantelle är på husvagns semester med sin familj. Dino är på fotbollsläger. Emina är hos sin släkt i Dubai. Tindra och Stella är troligtvis på modelljobb. Nicholas, Ashley, Therese och Chloé är ute och festar. Daniella är i USA. Claudia och Noah ligger väl hemma och kollar på film. Tim och Felix raggar tjejer som vanligt antar jag. Adriana och Elsa grillar kanske med Robert och Linus. Och då Alli som gör sig i ordning för sin date med Simon. Men nu skulle jag vara utan dem i ett helt år. Hur skulle jag klara mig? Jag hade rest ifrån allt. Allt som jag älskade var hemma i Sverige, i en annan del av världen. Jag var här nu. Ensam. Gjorde något stort som skulle förändra mitt liv, om skulle förändra mig. Jag kommer inte vara samma person när jag kommer hem. Jag kommer nog se allt på ett annat sätt. Men det var inget jag skulle ångra. Tror jag i alla fall. Men jag var hos en underbar familj på en underbar plats. Jag är glad att jag är här, för jag vill utvecklas, jag vill bli äldre och jag vill uppleva saker i mitt liv. Jag vill inte att jag som tittioåring ska ligga på min dödsbädd och ångra de saker jag aldrig gjorde. Jag vill leva, för jag tror att man bara lever en gång. Och då vill ja att den enda chansen jag har ska bli så bra som möjligt.


 

Fattar ni hur svårt det var att komma på alla dessa namn och vad alla skulle göra plus att jag skulle komma på massa kändisar som skulle vara dessa? haha kom typ på tre stycken direkt men sen bara det var svart. Men hoppas det blev bra ändå. Och jag tyckte att det var lite roligt med några ansikten på dessa, annars kanske mina människor var annorlundare än era ;) Men iaf, jag har inte läst igenom detta och därför inte rättat det. Har haft mycket idag och inte orkat. Men hoppas ni fattar ändå. Jo, jag har skrivit klart till kapitel 10. och detta är kapitel 7. Och eftersom en ville ha ut ett kapitel nu innan jag åker så blev det såhär. Om jag inte hinner skriva klart två kapitel till (och nu tre) blir det väl ett kapitel i veckan. Men vem vet, jag kanske överraskar er? Puuuuuuss och hoppas ni får en världsbäst sommar, för det kommer jag iaf!!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra mer!

2013-06-30 @ 11:19:32
Postat av: aya

älkar din novell! meer!

2013-07-01 @ 12:04:44
Postat av: Svea

Lika bra som vanligt :) hoppas du får en bra resa! Kram

Svar: Ååt!! Tack! :)
Matilda

2013-07-02 @ 03:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0